Voorwoord

29 oktober 2019 - Schiphol, Nederland

Om gegronde redenen ging mijn voorjaarsreis dit jaar niet door. De oorzaak was een rondje door het dorp met de fiets, na een bezoek aan de bakker om gebak voor mijn visite te bestellen.

Om deze reis te compenseren ben ik in juni naar Cornwall geweest, waar ik dronend en voetbal kijkend met het prachtige weer van de nodige fish & chips heb genoten.

Eind augustus kreeg ik visite van mijn reisneef, zijn vrouw en dochtertje. Ze wilden een nachtje blijven slapen. Dat was geen enkel probleem, totdat ze gedurende de nacht natte voeten kregen.

Na meer dan 20 jaar had mijn waterbed het begeven. Nu moest ik mijn al maar vooruitschuivende renovatie van de slaapkamer aan gaan pakken. Het grootste probleem zou een stucadoor worden om de wanden van spachtelputz te voorzien. Uiteindelijk viel dat mee. Inmiddels is de hele klus geklaard en heb ik 4 nachten van mijn investering kunnen genieten.

Een overwinteringsreis zat er daardoor nog in. Ik had verscheidene mogelijkheden. Mijn keuze werd een reis op eigen gelegenheid van Thailand via Taiwan naar Bali en daarvandaan weer terug naar Thailand met een lengte van 92 dagen. oktober en november zijn de betere maanden om Taiwan te bezoeken.
De lengtes van het verblijf zijn dusdanig gemaakt dat ik overal binnen de geldigheid van de visa blijf.

Nu zit ik op Schiphol te wachten op mijn vlucht BR0076 naar Taipei met een tussenstop in Bangkok.

Daar stap ik uit.

1. Clara Ettema:
    29 oktober 2019
    Hallo Jan
    Geniet van deze reis en ik zal je verhalen weer met plezier lezen.
    Groet Clara
  2. Hanneke Kreuwels:
    29 oktober 2019
    goede reis Jan,
    ik kijk uit naar je avonturen, geniet van je zeer wel verdiende vakantie
    ook namens Eric.

groetjes Hanneke
  3. Cor:
    30 oktober 2019
    Hopelijk hou je je voeten droog.....
    Veel plezier.
    En laat maar weten hoe het bevalt. Mogelijk wordt Taiwan voor ons ook nog eens een bestemmkng ipv China.
  4. S. Tolsma:
    30 oktober 2019
    Veel plezier en nu maar denken aan je investering ipv er van te genieten.
  5. Tinus:
    Veel plezier Jan
  6. Maureen:
    30 oktober 2019
    Veel plezier Jan. Jouw investering wacht geduldig op je!
  7. Lizeth van Beek:
    30 oktober 2019
    Veel plezier Jan, wij lezen weer met genoegen over je belevenissen en zijn stiekempjes een heel klein beetje jaloers ;)